Keďže išlo o jedenásťročnú školu, najdôležitejšou úlohou bolo zabezečenie kvalifikovaných pracovníkov. Vedeniu školy sa podarilo získať výborné metodičky pani Vozárikovú a Minichovú. Pre vyššie stupne sa podarilo získať kvalifikovaných a aktívnych strredoškolských učiteľov. Za všetkých pán Polóny vo svojich spomienkach po odstupe rokov uviedol pána profesora Sedláka, Podolského, pani Chalupovú, Zoldyovú, Kolkovú. K nim sa neskôr pridružili páni profesori: Richter, Kandráč, Drobná, Holubová, Gažová, Maňuchová. Ako riaditeľ R. Štefanec, tak aj zástupca P. Polóny st. Kládli dôraz na moderné vyučovanie, psychologický prístup k žiakom, pedagogický takt a tiež o estetizáciu vyučovacieho procesu. Celková úroveň školy mala od začiatku žiaducu úroveň a veľmi dobrú odozvu v radoch rodičov a priateľov školy.
V prvých rokoch existencie školy bol v IX. X. a XI. Ročníku minimálny počet tried, pretože v tej istej budove naďalej fungovala základna škola. Z kapacitných dôvodov muselo vedenie školy v začiatkoch napriek veľkému záujmuj o štúdium mnohých študentov odmietnuť. V jednotlivých triedach bolo viac než 40 žiakov. Štruktúra školy v prvých troch rokoch jej existencie bola nasledujúca: ZŠ - osem ročníkov, SŠ - tri ročníky.